piątek, 3 stycznia 2014

Wegetariański pasztet z fasoli

Od jakiegoś czasu, zwłaszcza gdy jestem na studiach, przygotowuje coraz więcej potraw bezmięsnych. Pomimo mojej wielkiej miłości do wszelkiego rodzaju warzyw, kasz i zbóż, nie wiem czy kiedykolwiek będę w stanie całkowicie zrezygnować z mięsa, ale szukam wielu alternatyw dla popularnych dań. Jednym z nich jest pasztet, popularny szczególnie w czasie świątecznym. Inspiracją jest dla mnie cudowny blog Jadłonomia, znajdziecie tam wersje wegańską z białej fasoli. U mnie pojawiło się kilka modyfikacji, z powodu dodatku jabłek, jest on słodkawy, dla mnie przepyszny. Przekonajcie się sami!


Przepis na jedną porcję
Składniki:

puszka czerwonej fasoli
2 średniej wielkości cebulki
2 małe jabłka
2 łyżeczki majeranku
1 łyżeczka tymianku
1/2 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/2 łyżeczki zmielonego kminku
2 łyżeczki zmielonego siemienia lnianego
1 jajko
sól i pieprz do smaku
5 łyżek mąki orkiszowej
2 łyżki oliwy z oliwek


Cebulki kroimy w kostkę i szklimy na patelni z oliwą, dodajemy pokrojone jabłka. Fasolkę z puszki odcedzamy i płuczemy w sitku, pod bieżącą wodą. Dokładamy fasolkę do jabłek i cebulki , dodając do tego wszystkie przyprawy, następnie doprawiamy solą i pieprzem. Podsmażamy jeszcze kilka minut i odstawiamy do przestygnięcia. Najwygodniej będzie przełożyć całą zawartość do miski, gdzie dodajemy mąkę i roztrzepane jajko. Na koniec z pomocą blendera, miksujemy całość.
Aluminiową foremkę smarujemy olejem ryżowym lub oliwą i posypujemy mąką lub bułką tartą. Pieczemy 40 minut w 180 stopniach. W oryginalnym przepisie po 20 minutach należy przykryć pasztet, żeby zbytnio się nie spiekł z wierzchu. Po upieczeniu, wyciągamy z pieca i odstawiamy do całkowitego wystygnięcia.
Do dekoracji użyłam rozmarynku, który smakowo, wpasował się idealnie!
Proste, pyszne i szybkie!


1 komentarz:

  1. uwielbiam dania wegetariańskie i pokochałam tego typu pasztety. na pewno niebawem upiekę coś podobnego :)

    OdpowiedzUsuń