czwartek, 9 stycznia 2014

Kilka słów o wizualnej sile perswazji

Zdecydowanie zatraciłam odrobinę drugą, bardzo ważną i istotną dla mnie kwestię i nieodłączną część tego bloga, jakim jest design. Nie przypuszczałam, że moje hobby stanie się moją przyszłą ścieżką zawodową, ale już 3 rok studiuje wzornictwo i z dnia na dzień utwierdzam się w przekonaniu, że była to jedna z lepszych decyzji jakie podjęłam. Nie przedłużając, z nowym rokiem nie zabraknie więcej ciekawostek i inspiracji, wielu zdjęć, związanych nie tylko z food design, ale także różnymi dziedzinami sztuki, które inspirują mnie do pracy.

Grafiki, opakowania, ilustracje są częścią naszego życia i stanowią kluczową rolę w podejmowaniu codziennych decyzji. Czasem łapię się tym jak bardzo jestem podatna na różnego rodzaju estetycznie zaprojektowane pudełka(często robię im zdjęcia), chwytliwe reklamy czy komiksy. Komunicja wizualna jest najszybszym i najczęstszym środkiem przekazu, w dobie internetu właśnie ciekawa oprawa graficzna skłania nas do odwiedzenia danej strony, a intrygująca okładka do sięgnięcia po jedną z dziesiątek książek na regale. Dzięki temu mamy istotny wpływ na decyzje potencjalnego odbiorcy. Takie oddziaływanie możemy wykorzystać w celu pokazania między innymi jak piękna i "pyszna" wizualnie może być zdrowa żywność. Kilka zdjęć poniżej to dla mnie samkowita inspiracja.














źródło:pintrest.com

1 komentarz:

  1. A bo ja wiem, te zdjecia sa moze pomyslowe, ale jakos nie przemawiaja do mojej wyobrazni, a juz w ogole odstrasza mnie "gazetowe" opakowanie kanapek. Kiedys ludzie uzywali gazety z biedy, nie zapomne takiej sceny z filmu Angela's Ashes, kiedy to dzieciaki zbieraly na ulicy wyrzucone przez kogos gazetowe opakowanie po frytkach i wysysaly z niego z farba drukarska tluszcz...

    OdpowiedzUsuń