piątek, 1 listopada 2013

Orkiszowo-ryżowe mini podpłomyki z białym serkiem i dżemem gruszkowo-bananowym z żurawiną

Muszę przyznać, że pomysł na zrobienie podpłomyków kiełkował w mojej głowie, już od kilku dni. Gdy tylko przeczytałam, że najlepiej robić je na teflonowej patelni, byłam w siódmym niebie, ponieważ aż do znudzenia wspominam tutaj o braku piekarnika w mieszkaniu. Pomimo wielu ograniczeń brak tego urządzenia mobilizuje mnie do tworzenia prostych dań, które są zastępczą wersją tych piekarnikowych. Dziś przepis, z którego jestem bardzo dumna i jest świetnym pomysłem na śniadanie.



Składniki:

Podpłomyki
1 szklanka mąki orkiszowej
1/2 szklanki ciepłej wody
szczypta soli
ok.1/2 szklanki mąki ryżowej

Mąkę orkiszową z solą, wsypujemy do miski,
dolewamy wodę i dokładnie mieszamy,
gdy dokładnie połączymy te składniki, zaczynamy wyrabiać ciasto,
gdy ciasto nadal będzie kleiste, dodajemy po trochu mąki ryżowej,
u moim przypadku, dodałam ok. 1/2 szklanki, aż ciasto przestało przyklejać się do blatu,
bierzemy wałek lub szklankę i rozwałkujemy do cienkich placuszków,
szklanką odciskamy kółeczka i umieszczamy na rozgrzaną teflonową patelnie,
podpiekamy do porządnego zarumienienia z obu stron, w trakcie pieczenia, powinny się lekko wybrzuszyć,
ja podzieliłam ciasto na dwie części, jedna część na słodko druga opcja już jutro.



Dżem
1 dojrzały banan
1 gruszka
garść suszonej żurawiny

Kroimy gruszę i banana w kostkę, wrzucamy do garnka i zalewamy odrobiną wody,
na małym gazie powinno się gotować tak długo, aż owoce się rozpadną,
trzeba co jakiś czas zamieszać i w razie potrzeby dodać odrobinę wody,
na koniec dorzucamy żurawinę i odstawiamy,
dżem powinien być słodki z uwagi na dojrzałego banana.


Układamy podpłomyki na talerzu, smarujemy twarożkiem, dżemem i gotowe. Śniadanie słodkie, sycące, zdrowe-idealne dla grupy krwi B jak i osób dbających o linie!

2 komentarze:

  1. można się poczęstować? :) cudnie i smacznie wyglądają!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) niestety wszystkie już zniknęły z talerza, ale przepis prosty i pyszny-polecam!

      Usuń