czwartek, 21 listopada 2013

Moja dietetyczna wersja surówki Coleslaw

Coleslaw to popularna surówka, której głównym składnikiem jest surowa kapusta głowiasta. Nigdy nie byłam jej wielką fanką, ale w zeszłym roku, gdy w moim domu jak co roku odbywał się intensywny przerób kapusty na kiszoną, postanowiłam do obiadu zrobić surówkę na bazie kapusty. Wynik tego eksperymentu był zaskakujący i teraz gdy w lodówce złapie kawałek główki to szybko przyrządzam z niej zdrową i pyszną surówkę.




Składanki:
(4 porcje)

1/4 dużej główki surowej kapusty
2 średnie marchewki
1 cebula, najlepsza będzie delikatna dymka
2 łyżki oliwy z oliwek
sok z połowy cytryny
sól



Najbardziej czasochłonnym elementem jest szatkowanie kapusty. Ja bardzo lubię drobno posiekaną, tak samo jak cebulę. Dlatego właśnie od tego zaczynamy. Gdy uporamy się z tymi dwoma składnikami wrzucamy je do miseczki.
Obieramy marchewkę i ścieramy ją na tarce, dodajemy oliwę, cytrynę i sól do smaku.
Dokładnie mieszamy i odstawimy na ok.15 minut, aby smaki się przegryzły.

Serwujemy do obiadu lub na kolację z pysznym orkiszowym pieczywem!
Oryginalny sos jest zwykle na mazie majonezu, maślanki czy musztardy, ale dla mnie sok z cytryny i oliwa świetnie pasują bez zbędnych dodatków.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz