poniedziałek, 10 marca 2014

Kabanosy zawijane w cieście francuskim z zieloną papryczka, pomidorami i oregano


Podczas każdego dłuższego wyjazdu następuje ten moment, w którym z upragnieniem czeka się na paczkę z domu. Czy dzieję się to w Łodzi czy Hiszpanii, rozrywanie papieru i starannie zaklejonych brzegów budzi we mnie niesamowicie dużo emocji. Z racji tego, że paczka zaskoczyła mnie w trakcie mojego śniadania, ledwo się powstrzymałam, żeby nie zjeść owsianki, przegryzając ją kabanosami i domowym chlebem mojego taty. Całą drogą na uczelnie i z powrotem myślałam jak przygotować pyszne kabanosy. Przypomniało mi się że w lodówce mam płat ciasta francuskiego, więc nie było odwrotu. Przepis jest bardzo prosty, jeśli macie gotowe ciasto francuskie, ja jeszcze nie odważyłam się zrobić go sama, ale na wszytko przyjdzie pora.



Przepis na 8 sztuk:
1 płat ciasta francuskiego
4 małe kabanosy dobrej jakości (lub dwa duże)
1/2 papryki zielonej
1 pomidor
Oregano
Sól



Ciasto kroimy na 4 kolumny, każdą kroimy na 2 małe kwadraty. Dopasowujemy kabanosy do wielkości surowego ciasta. Myjemy i kroimy paprykę i pomidora na cienkie paseczki,
Kabanosa układamy na środku każdego kwadratu, dodajemy papryki, pomidora, solimy i posypujemy oregano. Następnie składamy ciasto na pół i zaklejamy boki każdego kawałka. Na koniec delikatnie nacinamy każdy kawałek w trzech miejscach. Piec nastawiamy na 180 stopni i pieczemy  30-35 min, aż nasze pierożki nabiorą rumieńców. Odstawiamy do wystygnięcia i zjadamy!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz