wtorek, 5 listopada 2013

Pasta z wędzonej makreli i pora z makaronem ryżowym, cykl dań na wynos

Dziś przepis, który według mnie świetnie nadaję na przekąskę do pracy czy na uczelnie. Jest szybki, prosty i nie wymaga gotowania. Staram się ograniczać w nadmiarze pieczywo, więc co jeść poza kanapkami i sałatką grecką? Pomyślałam, że co jakiś czas, będę umieszczała przepisy z etykietą #na wynos, mam nadzieję, że przepisy zachęcą was do przyrządzania pysznych przekąsek. Mnie udało się wyrobić nawyk i przygotowywać jedzenie wieczorem, po kolacji, gdy jestem już najedzona nie mam tendencji do podjadania w czasie gotowania. Zamykam jedzenie w plastikowym pojemniku i rano mogę poświęcić cały swój czas na śniadanie i kawę.



Składniki:
Pasta:
wędzona makrela ok.100g (kupiłam całą, ważącą prawie 200g, zużyłam połowę)
1/2 pora
2 łyżki oliwy z oilwek
sól do smaku
1/2 papryki
szczypta imbiru
1/3 łyżeczki kurkumy
natka pietruszki 

 Makrelę zalewamy oliwą i dukamy widelcem, do postaci pasty, kroimy pora na krążki, paprykę w kostkę,
dodajemy przyprawy, uważajcie na sól, ponieważ wędzona makrela sama w sobie jest dość słona, więc ostrzegam przed ewentualnym przesoleniem.


 Makaron:
100g makaronu ryżowego
bazylia
sól do smaku

Kupuję opakowanie makaronu ryżowego bez gotowania. Zużywam połowę lub nawet mniej, wkładam do głębokiego talerza lub miski i zalewam wrzątkiem, odstawiam na kilka minut. Potem biorę nóż i w naczyniu kroję makaron, aby wygodnie było potem do jeść. Dosypujemy sól i bazylię, łączymy z pastą posypujemy pietruszką.



Danie dobre na zimno i na gorąco, na wynos i w domowym zaciszu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz