środa, 23 października 2013

Owsiane ciateczka bez mąki i cukru

Przeglądałam zdjęcia na komputerze i znalazłam całkiem fajne zdjęcia moich wypieków. Dlatego wrzucam przepis na szybkie i dietetyczne ciasteczka owsiane. Nigdy nie pomyślałabym, że można zrobić takie pyszne ciasteczka bez mąki, ale z racji tego, że sama dziennie przeszukuje internet w celu odnajdywania to nowszych inspiracji i przepisów, natrafiłam na ten blog. Delikatnie zmodyfikowałam recepturę i tak powstały pyszne ciasteczka do kawy.



Składniki

300g płatków owsianych
2 łyżki miodu
2 garście ulubionych bakali (rodzynki, żurawina, dektyle itp.)
3 białka

Płatki wsypujemy do miski, zalewamy wrzątkiem i odstawimy, aż pochłoną całą wodę,
ubijamy białka na sztywną pianę,
do płatów dosypujemy bakalie, miód i dokładnie mieszamy z białkami,
formujemy kulki z masy owsiano-białkowej i na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, spłaszczamy je do kształtu ciasteczek,
pieczemy aż zbrązowieją w 180 stopniach.

Ciasteczka można dowolnie modyfikować, dodać więcej płatków, dodać kawałki czekolady lub więcej miodu. Dla mojej mamy ciasteczka są zdecydowanie za mało słodkie, więc miód można zastąpić też brązowym cukrem.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz